Kuidas toetada värsket koolilast uue eluga harjumisel ja tema jaoks veel paremini olemas olla?
Tallinna lähedal looduskaunis Lilleoru keskuses on väike erakool, kus lapsed saavad keset tundi minna vikerkaart vaatama või seiklusrajale ronima, kui klassis istumine on liiga pikaks läinud.
Koolijuht Marika Aalja ja õpetajad Merle Jürison ning Jaanika Peeba jagavad oma kogemusi esimese klassi laste kooliga kohanemisel ja tähelepanekuid, kuidas vanemad saaksid veel paremini oma lapsele uude rütmi sisseelamisel toeks olla.
Mängimine on lapse töö
Mäng ja looming Lilleorus
Lapsed arenevad mängides. See on üks tähtsamaid tegevusi laste elus, mille
kaudu nad märkavad, avastavad, uurivad ja süvenevad ümbritsevasse. Nad õpivad
läbi kõigi meelte ja koguvad tarkust oma isiklike kogemuste kaudu. Need, kellel
ka täiskasvanueas jääb alles võime mängida, on väga õnnelikud inimesed, kuna
see on tihedalt seotud elurõõmu, hea enesetunde ja tervisega. Võttes ära
võimaluse lahendada probleeme mitmekülgselt, anname mõista, et on ainult üks
õige viis, kuid sellise suhtumisega ei toimu arengut. Kui laps ei saa vastavalt
oma vajadusele liikuda, kogeda, tunda, mõelda, loominguga tegeleda ehk
teisisõnu olla selles protsessis, mõjutab see lapse heaolu nii vaimselt kui ka
füüsiliselt.
Kas minu laps on kooliks valmis?
Lapse koolitee algus toob peredele kaasa muutuse, mõnele tekitab see ärevust, teisele põnevust. Kuidas olla oma lapsele abiks, et koolitee algus oleks mõnus ja muretu?
Lilleoru Põhikooli 1. klassi õpetaja Jaanika Peeba toob välja mõned lähtekohad, kuidas lapse arengut hinnata ja vajadusel toetada.